Inici > La institució > Presentació > Carta de la presidenta

Ara fa un any dèiem que afrontàvem un any 2010 ple de dificultats i nous reptes motivats per una situació econòmica difícil, un brusc descens de l’activitat del nostre sector i una pluja de noves legislacions que redibuixen l’exercici de la professió. Al llarg de l’any s’han anat resolent algunes de les incògnites que ens havien de marcar l’entorn en què es desenvoluparà la professió del futur: els mercats es liberalitzen, les atribucions legals es desregulen i augmenta la competència entre els professionals.

Donar suport al col·legiat per afrontar aquest context difícil amb totes les eines disponibles ha estat per a nosaltres la màxima prioritat. En segon lloc, calia emprendre accions que ens permetin preparar-nos per afrontar aquest futur, com a professió i com a Col·legi. I calia fer-ho optimitzant els recursos i aplicant la màxima austeritat econòmica. A principis d’any vàrem batejar l’any com a l’Any de la Rehabilitació i la Sostenibilitat, dos conceptes que van junts i que han de prendre tot el protagonisme que mereixen en el nostre sector de la construcció. Aquest “Any” va culminar amb la celebració a l’octubre del Congrés Internacional Rehabilitació i Sostenibilitat que ens ha dibuixat un nou marc sectorial per a l’activitat constructora de demà.

També en aquesta línia de futur, hem treballat juntament amb Barcelona Activa en la preparació del segon estudi Oportunitats de negoci en el sector de l’edificació, un treball que mostra tendències i ocupacions emergents idònies per als aparelladors, arquitectes tècnics i enginyers d’edificació. Amb les conclusions d’aquest estudi s’orienta el pla de formació i reciclatge professional que imparteix el CAATEEB. Ja a finals d’any i per tal de compartir el punt de vista del col·lectiu professional i de la societat sobre els canvis en el sector, avaluar la liberalització dels serveis professionals i preparar conjuntament el futur, el Col·legi ha engegat l’estudi Aparelladors 2020, un estudi que consta d’entrevistes, taules de debat i enquestes per recollir l’opinió de la societat, el sector i els nostres professionals.

El programa de treball que s’ha desenvolupat al llarg de l’any ha estat intens i s’han hagut de prendre importants decisions de tipus econòmic i de personal que ens permetin assegurar la viabilitat econòmica del nostre Col·legi. S’ha fet un esforç important per donar suport al difícil moment que passa la nostra professió, especialment en els àmbits de la borsa de treball, assessoria jurídica, consultoria tècnica i formació continuada. Els companys de la Junta de Govern han treballat molt intensament en un moment en què les relacions institucionals són un element clau. El personal del Col·legi hi ha posat doble esforç i imaginació per tirar endavant amb èxit aquest programa de treball. Vull expressar públicament el meu agraïment a aquest esforç.

Ens espera un any 2011 també difícil. L’Assemblea General de col·legiats va aprovar al desembre un pressupost que segueix les línies d’austeritat, contenció de la despesa i optimització de recursos iniciades en els anys anteriors. També va aprovar un pla d’acció col·legial que, tot i les limitacions pressupostàries, no renuncia a actuar decididament per fer valer la nostra professió en el present i posicionar-nos davant els reptes del futur. Finalitzem un 2010 que ha estat complex i difícil i encetem un 2011 que també ho serà. Tan segur com la nostra determinació de continuar lluitant per fer de la professió d’aparellador, arquitecte tècnic i enginyer d’edificació, una professió preparada per al segle XXI.

  

Col·legi d'Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d'Edificació de Barcelona · Bon Pastor, 5 · 08021 Barcelona · www.apabcn.cat